Pressmeddelande: Katarina Stensson utsedd till Piratpartiets nya partiledare

14 oktober, 2019

Under Piratpartiets medlemsmöte igår valdes Katarina Stensson till partiledare med mandat 2020-2021. Stensson är utbildad civilingenjör i Teknisk fysik vid KTH och är VD för Checheza AB, ett företag inom digital utbildning.

Stensson har tidigare suttit i styrelsen de senaste tre åren och valdes till vice partiledare för två år sedan.

”Piratpartiet behövs i Sverige idag. Nästan varje dag talas det om offentliga IT-haverier, olika former av filtrering och censur, matchningsproblem på arbetsmarknaden till följd av digitalisering och automatisering, och inskränkningar av demokratiska fri- och rättigheter.” – Katarina Stensson

Den tidigare partiledaren Magnus Andersson har valt att kliva ned då han flyttar utomlands.

“Jag är väldigt glad för att Piratpartiet har fått möjligheten att ledas av en så pass kompetent och engagerad person, Katarina Stensson har på kort tid visat hur hon har förstått och tagit till sig piratrörelsens essens och jag spår en ljus framtid för partiet med henne vid rodret!” – Magnus Andersson

Donera

Det bästa sättet att ekonomiskt stödja vår verksamhet på är genom att bli vad vi kallar guldpirat - en person som donerar till oss regelbundet, varje månad. Dessa donationer gör att vi kan fortsätta med vår verksamhet och planera för framtiden. Bli guldpirat genom att klicka på knappen nedan.

Du kan också donera enskilda belopp via Swish (1231792159) eller PayPal.

Guldpirat

Swish

PayPal

Bli pirat

Att bli medlem i Piratpartiet är det enklaste sättet att visa stöd för vad vi gör. Det är helt gratis, eftersom vi inte tycker att ekonomi ska vara en barriär för att engagera sig i politiken. Välkommen ombord!