Join the swarm:

297661268 2895208027440308 3400253628772693392 N 1449x1024

Pressmeddelande: Piratpartiet presenterar valkampanj – Sjösätt en ny politik

Idag presenterar Piratpartiet sin valkampanj. Huvudbudskapet är “Sjösätt en ny politik”. Valkampanjen utgår från styrande politikers misskötsel av offentlig sektors kärnuppdrag – skola, vård och brottslighet.

Piratpartiets valaffischer lyfter konkreta exempel och uppmanar till förändring. Upplägget baseras på budskapspar för att tydliggöra vad Sverige kan åstadkomma om man slutar slösa skattepengar på exempelvis digitala katastrofprojekt och ineffektiva åtgärder för brottsbekämpning.

Piratpartiets politiska budskap är bredare än vad många förknippar med partiet, men pekar på att samma typ av problem orsakar negativa effekter på flera politiska områden. Katarina Stensson, Piratpartiets partiledare, kommenterar kampanjen såhär:

“Förutom de konkreta politiska förslagen är det två budskap vi vill lyfta fram. Det första är att sittande politikers slarv, fusk, inkompetens och korruption resulterar i ett slöseri av skattepengar som borde användas för att ge bättre skola, vård och andra tjänster till medborgarna. Här finns inte bara pengar att hämta utan det handlar också om att lösa en förtroendekris, att stärka förtroendet mellan medborgare och det offentliga. Det andra budskapet är att oavsett vilket riksdagsparti du röstar på får du gammal, utdaterad politik. Piratpartiets politik har istället sin grund i en förståelse för samtiden och kan leverera politik för idag och för framtiden”

Piratpartiet presenterade nyligen sitt valmanifest där man återfinner flera av de förslag som även fått ta plats på partiets valaffischer.

Länk till pressbilder

Mikael Enmalm, styrelseledamot och ansvarig kampanjmaterial
mikael.enmalm@piratpartiet.se

Katarina Stensson, partiledare
katarina.stensson@piratpartiet.se

Om Piratpartiet

Piratpartiet grundades 2006 som en politisk kraft för den digitala tidsåldern. Vi vill bygga samhället på principerna om frihet, värdighet och deltagande. Fri kultur och kunskap, skyddat privatliv, stärkt yttrandefrihet, ökad transparens och anti-korruption är några av våra viktigaste frågor. Piratpartier finns i ett 40-tal länder och är representerade i EU-parlamentet, i regeringar och i parlament runtom i Europa.

1449 1024 Piratpartiet